Followers

Monday, February 13, 2012

Tanda Air Bentong

Sejak kebelakangan ini banyak PBT di Pahang yang meletak " tanda air" bagi mempromosikan bandar dan daerah memasing. Bermula dengan tanda air Kuantan, di ikuti dengan tanda air Pekan Bandar Diraja seterusnya, Temerloh , Bera dan terbaru Bentong. Koi namakan ia "tanda air" sebab ianya dicacak dibirai air di sungai berdekatan dan kalau sesak sesak ianya boleh digunakan untuk menyukat paras air.

Tanda air Bentong juga terletak di tepi tebing sungai. Sungai tersebut ialah Sungai Bentong di satu kawasan yang dinamakan Kg. Sungai Marung. Ianya dapat dilihat dengan mata kasar apabila kita masuk sama ada dari Kuantan atau Kuala Lumpur ke Bandar Bentong.

Dengan adanya "Tanda Air " ini Bentong adalah setaraf dengan Kuantan, Pekan, Temerloh dan Bera yang akan menjadi kemegahan 101,533 orang penduduk Daerah Bentong.

7 comments:

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum Endiem,

Lamanya tak menyinggah di sini.

Sekarang sedih bila membaca dalam akhbar, tragidi mati lemas di Pahang, macam bermusim pulak.

endiem said...

W.salam. kak ani.
saya pun dah lama tak menulis..Memang sejak awal tahun hingga sekarang dah lebih 10 orang mati lemas dipantai

Mazru Majid said...

assalamualaikum endiem..

koi rase lawo lagi 'font' hat Bentong ni berbandingkan hat di Bera...
da la te ari malam kadang tu takde lampu huruf 'E'

aok bayangkan lah tiap kali lalu sengeh je orang membacanye..

"B_RA"

hazanis said...

chntek tmpat 2 ..ada masa tgk la blog saya plk http://kakiblogger.mygeng.org/#s01

man said...

makin menarik koi tengok kemajuan bentong..heheh

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL