Followers

Wednesday, October 28, 2009

Tanda Air - Temerloh


Selain dari Kuantan dan Pekan, Temerloh juga telah ada mempunyai " tanda Air" yang tersendiri. Tanda air Temerloh terletak di seberang sungai , dapat dilihat dari Pekan Sehari Temerloh.

Gambar ini dengan ikhsan blogs sabngomel.blogspot.com

Cara-cara macamana nak menyukat paras air disini kena tanya orang temerloh lah.

16 comments:

suhaila-ab said...

terima kasih kerana tolong peromot link tuh..hehe...hujung bulan ni aku akan tinjau lagi sekali bandar temerloh ni..bukan apa..hari tu aku sampai dah petang tak sempat dgn pasar sehari tu..sbb katanya sehari rupanya sekerat hari aje..so aku plan kena pegi selepas subuh..balik selepas zohor...

Webmaster@Echam said...

Koi pernoh tgk....

relevan said...

Kat seberang sini tanda air te ada benteng tempat orang makan2..moh endiem..

INTAN RH said...

hak di tloh ni tanda jugek ke? koi rasa mcm tak jek...

YASSIN said...

Org jerantut tak membuat lagi tanda air keknya nanda mata air banyok..

maiyah said...

gamaknya.. dah lama tak gi temerloh

endiem said...

suhaila..
terima kasih atas gambar, dah modified sikit.. selalu selalulah dtg temerloh.

Echam..
kalau pekena ikan patin tu boleh nampaklah..

relevan..
moh, kena ikan patin sangkar kat gerai pak usop.,

intan..
patutnya seberang sanalah temerloh., nampak macam atas darat je.

yassin..
kalau takdok tanda air tentu ada tanda tanah kat jerantut

maiyah..
datanglah selalu ke temerloh ni.. makan ikan patin.

Don Balon said...

NDM..
memanc cantik tanda air tu..
lagi cantik kala buat tulisan berbunga-bunga skek..
tapi malanc menyala dok..
koi lalau situ sianc sokmo..
tok prasan la pulok..

Kunang-Kunang said...

Caantik pemandangan Sungai Temerloh tu.

Ini utk sukat air banjir ker. Kalau balik Terengganu suka singgah R & R Temerloh. Makan ikan patin masak tempoyak.

mazru(9m2mzr) said...

koi dengor cerite di kerayong pun nak buat jugek tande air..tapi bukannye di sungai Triang,buat di paye pagor..

tanda air di PAYA PAGAR gone la rupennye yak,haruslah jd tempat lembu mengawan je sok...hehehhe

endiem said...

Don..
Koi pun tak pernah tgk malam kat situ. nanti koi email aok pasal buku blue utk rodong tu.

kunang kunang ..
kat R&R highway tak nampak tanda air tu.

mazru..
elok jugak jika tiap tiap kampung ada tanda air..

abu muaz said...

Kalau tanda tu tenggelam semua kena pindah ke?

endiem said...

abu muaz..
Usah ke tenggelam habis.. tenggelam separuh je dah gelabah kita.. pindah ke gunung tahan .

eL said...

saya rasa baru pacak sebelum puasa aritu kot sebab sebelum tu saya selalu lalu pekan sari seberang tu takde pun. masa balik puasa aritu, pegi pekan sari tengok2 dah ada.

prog muten said...

Admin tumpang sekejap yer...
Mana -mana individu yang berminat melanjutkan pengajian di Kolej Komuniti Temerloh, Pahang dalam program 'Furniture Design' boleh hubungi sms/wassup di 0148004302 -mohd, Yuran semester yang murah dan dapat elaun(bukan pinjaman) lagi
elaun : rm1200/sem
yuran : rm200/sem
https://www.facebook.com/PerabotKKtemerloh

prog muten said...

Admin tumpang sekejap yer...
Mana -mana individu yang berminat melanjutkan pengajian di Kolej Komuniti Temerloh, Pahang dalam program 'Furniture Design' boleh hubungi sms/wassup di 0148004302 -mohd, Yuran semester yang murah dan dapat elaun(bukan pinjaman) lagi
elaun : rm1200/sem
yuran : rm200/sem
https://www.facebook.com/PerabotKKtemerloh