Followers

Wednesday, February 10, 2010

Musim Limau



Musim limau di tempat kita dah bermula. Nampaknya beberapa pokok "limau bongsai " dihadapan Kuantan Parade telah masak ranum. Pokoknya rendah, tak payah guna galah untuk mengaitnya, boleh capai dengan tangan aje.Di beberapa pasaraya buah limau dijual dengan banyaknya. Begitu juga di tepi tepi lebuh , banyak gerai yang menjual limau. Reganya boleh tahan jugak. Sekotak diantara RM 9.00 hingga RM 18.00.
Agak agaknya, limau limau ini datang dari Telok Gunung.

9 comments:

relevan said...

Merata rata lah jawabnye jalan2 penuh dengan kulit limau..dan juga bungkusan angpow..

Gong Xi Fai Cai mr endiem..

RMY-Abelitokjoro said...

iay lah mende dah dekat nak raya... cina nak raya orang melayu cirit limau.... kat rumah abeli tu pun tak termakan

Cikgu Jang .. said...

kalo nak sedap beli hok yang mehei sikit....yg murah ni kadang tu ade yg masam...

piewahid said...

telok gunung? hehehe.. singgoh giant kuantan ujung minggu lepas, limau ni byk tumbuh dlm pasu.

maiyah said...

limau oh limau

Pacifist said...

itulah indahnya kepelbagaian dlm negara kita.hidup dlm harmoni.saling mengenal antara satu sama lain.diharap kemakmuran yg dikecapi dpt dipertahankan.hormat-menghormati amalan kita,tp jgn cuba bermain api,nanti terbakar diri.cik endiem bok limau sulas...

Hashim Zabidi said...

Limau teluk gunung tak pakai RM tapi paka rial.

tak tau mana satu:

dalam teluk ada gunung ke
atas gunung ada teluk.

kelompen said...

salam weh
satu pemandangan bermusim
dalam bulan dua
rata rata keliling
bersepoh seme
limau oren
balut meroh..merioh
malaysia boley.
koi link blog aok yak...

endiem said...

relevan..
ang paw tak dapat..

abeli..
sedap makan limau tempatan lagi.

cik gu jang..
kena tengok pokok juga.. kadang tawar, kdg masam

pie..
teluk gunung tu banyak limau ker?

maiyah..
5U atau UUUUU

pacifist..
setuju..

pak hashim..
dulu2 ramai orang kelantan kat telok gunung tanam limau langkat.

kelompen..
silakan.