Followers

Friday, April 9, 2010

Terjemahan BI - BM

Ramai orang orang Pahang tahu mengenai kisah ini.

Satu hari Mat di minta oleh Cik gu nya memberi erti perkataan dalam Bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu.

Perkataan perkataannya ialah:

Cat ( BI) =

Main ( BM) =

Anjing ( BM )=

Jawab ( BM )=

Puas juga Mat menghafal erti erti perkataan tersebut dan akhirnya dengan bantuan ayahnya Mat telah dapat mengingat makna makna perkataan tersebut dengan mudah.

Agak agak macam manalah cara yang disyorkan oleh ayah Mat.

15 comments:

al-lavendari said...

entah .. kalau jumpa ayat mat nanti saya tanyakan !

cemomoi said...

wei oak critla bagi abih, ander episod jugak

relevan said...

Cat ( BI) = Kucing

Main ( BM) = Play

Anjing ( BM )= Dog

Jawab ( BM )= Angsa

Ha ha ha!

zulkbo said...

koi cuba jawab weh..

Cat ( BI) =kucing

Main ( BM) =play

Anjing ( BM )=dog

Jawab ( BM )=answer

Fadh said...

ermmm...koi rase lain mcm jer laa...xnok laa jawab hehehe

maiyah said...

konpius nih..

Pak Man laksam said...

Bagi tau je lahhh.......
puas dah pikir ni.

akuanakpahang said...

kisah kucing main anu anjing jawab dik angsa jgn buat gitu tak baik..hehehe....

piewahid said...

kucing main 'play' anjing? dok jwb angse..

ni kaedah mnemonic ni... mmg betulpun teori ni :D

Cik Shinju said...

salam...
sajer nk menyemak jer kat sini...
huhuhu...x jmpe shout box...

sha said...

maaf..saya matematik mmg slo..!!

ehh!!..apadia!!

ikutsukakoi said...

tak beranilah saya nak menjawab.

endiem said...

no komen juga lah.

Jejaka Desa said...

Koi tak nok jawak.Tapi koi nok gelok je..Ha..ha..

Miecyber said...

Koi pun was-was nak jawab...