Followers

Monday, November 16, 2009

Jawapan Ujian IQ

Ramai rodong yang berminat kepada Ujian IQ dan masalah yang dikemukakan. Koi mintak maaflah kerana lambat kabar jawab. Dua tiga hari ni koi out station keluar ke Ipoh dan N9. Jawapan sebenarnya memang ada, tak tipu punya.

Mazru tak sabar , sampai ajak relevan cari koi di kuantan. Kalau Aok berdua datang ke kuantan , mana koi nak nyorok. Hai banyak mendapat maklumat tambahan dan tak lama lagi mesti dapat jawabnya.

Jadi sebagai yang telah dijanjikan berikut adalah jawapannya.

1. Syazwan mempunyai hobi bermain hoki
2. Adam suka minum jus oren.

huraiannya seperti berikut:-

1. Azim anak Pak Malik yang sulung, tinggal di kuantan suka bermain badminton , minuman yang digemari ialah susu dan memiliki kereta proton waja.

2. Sukri anak yang kedua, tinggal di Jerantut , suka bermain tenis, suka minum teh tarik dan memiliki kereta Gen 2.

3. Manakala anak nya yang ketiga bernama Alif , tinggal di Lipis , berminat kepada Golf , kegemarannya Tongkat Ali dan memiliki kereta Honda Civic.

4. Anaknya yang ke empat bernama Syazwan bermastautin di Bentong, berminat bermain Hoki suka kepada Kopi dan memiliki kerata Myvi.

5. Adam anak bongsunya tinggal diRaub , gemar bermain Futsal , suka jugak kepada Jus Oren dan memiliki kereta Vios.


10 comments:

relevan said...

Haa..kwn puas hati dengan jawapan aok ni endiem..tak jadilah kwn nak cari aok kat Kuantan..hehe! kita cari Mazru je kat Kerayong..

hai said...

pedooh betul..goner nak menentukan kereta yang tu kepunyaan sape dan camana nak tau hobi deme te???ace aok bagi detail sikit jawapannya!!koi meskil ngat ngapa tetiba azim tu suka minum susu???tak puas hati jawapan aok ni....

endiem said...

relevan..
koi tak jadi nak menyorok .. sbb dah bagi jawab, kala dtg kuantan kabolah kita gi kopitiam..

endiem said...

hai..
mula mula koi pening kepala jugak mcm mana boleh dapat jawab gitu. Ini cara yang koi buat.
Cuba aok buat tables: 5 kolum dan 5 row. Kemudian masukan semua 5 nama,bagi setiap kolum pada row pertama. row kedua masukan 5 tempat, row ketiga masukan 5 hobi, row keempat masukan 5 minuman dan row kelima masukan kenderaan. Pas tu buanglah mana yang tak berkenaan.
yang pentingnya kedudukan dan haraki, mcm abang, adik, anak sulung dsb. mcm klu no. 5,8,9 & 13.
lepas tu kena tengok kerap kali klu.
Yang susu tu memang koi salah bagi sbb soalan no.2 tu tanya sapa yang suka minum susu bukan sapa yang suka jus oren. Tapi sama je..

Webmaster@Echam said...

hahhahah.. hampir2 koi nak meroyan jawab soalan ni.. hampeh... dush..dush.. KOPITIAM KE???? Koi nok follow...

YASSIN said...

Haru kawan nok mikir...kena tenang bete neh mekala kalut gini haru hilang buah butir hehehe...

maiyah said...

gamaknya.. poning den :D

mazru said...

koi betui adam tu je..tp koi x dpt teka sama ada dia tu suke minum oren ke tak..lgpun adam ni koi baru kenal minggu lepas..

kekekke..tak jd la turun kontan,puas da ati koi bile dgr jawapan aok ni endiem

endiem said...

echam..
Moh kita ke kopitiam..

Yassin..
Aok tak leh jadi polis.. masalah gitu sikit tak leh selesai, hahaha

maiyah..
Tak poning pun..

mazru..
aok teka dah betul..

wifenavy said...

Memang la tak berapa kritis akal ku.. time amik paper Pemikiran Kritis ari tuh lulus cukup makan je