Followers

Wednesday, July 28, 2010

Malam Di Tanjung Lumpur



Selepas menuai, ramai orang-orang Kuantan tahu kemana nak pergi pada malam malam buta. Jadi jadilah pergi ke KFC, Pizza hut atau Mc. Donaldnya. Sesekali molek jugak bawak bawak tala ke Tanjung Lumpur. Tengok tengok apa yang ada disana. Dengan lampu neon yang terang benderang, yang samar samar dan yang mengelip gelip, pastinya teringin hendak singgah disalah satu dari puluhan gerai dan restoran restoran yang ada disana. Ada seafood, ada masakan thai, ada western dan ada makanan kekudap.Beraneka menu yang disediakan seperti ikan aji aji atau pari bakar dengan petai, ketam bakar, ikan siakap 3 rasa, udang salut tepung, tomyam, sotong goreng tepung dengan petai, kerabu mangga, ,kerang bakar, lala goreng, ikan kerapu kukus halia dan macam macam maknika lagi menyebabkan ramai rodong rodong yang rambang mata , tak tahu mana nak order.
Pergi je ke tempat longgokan ikan, pilih je yang mana nak. Yang besar ke atau yang kecik, kemudian timbang lepas tu tunjuk je papan menu apa yang teringin kepada pelayan restoran tu.


Bila tiba je rezeki depan mata tunggu apalagi. Bismillah molek molek.


Ahamdulillah.. bila dah selesai. Ingat janganlah sampai berpapah pulak bila nak balik atau pun bila nak membayar.

18 comments:

akuanakpahang said...

Oit mmg best..keknya kena gi time perut betul2 lapor hehehe dulu kawan gi sekeluaga seratus ++ lebih kawan kena balun heheheh...

Kunang-Kunang said...

Salam Endiem,

Tanjung Lumpur, tempat yang wajib dikunjungi setiap kali bermalam di Kuantan.

Jejaka Desa said...

Kala tak berpapoh pun mau demam kat rumoh gamoknye...

INTAN RH said...

salam rodong, koi ingat malam esok nk gi tanjung lumpur la!

Nerzhul said...

koi penoh makan sini. ikan bakor petai memang sedak. bau dia je dah tus air liur. slurrppp

a kl citizen said...

pernah makan di sini beberapa kali

terbaru dari saya : resah sentiasa akan menggigit

piewahid said...

baru je balik dari tempat dan kedai yg sama.

aik, orderpun sama? cuma kome tamboh sotong goreng sama satar.

berpapoh nak masuk kereta balik temerloh weh. org lain temengeloh belake dlm kereta lepas tu. pemandu je terkebil2 sensorang!

relevan said...

Melantok je deme yer..wakaka!

endiem said...

yassin ..
sesekali boleh lah..

endiem said...

kak ani..
banyak tempat makan di tanjung lumpur..

endiem said...

JD..
kena pandai pilih menulah..

endiem said...

intan..
koi baru lepas gi..

endiem said...

Nerzhul..
memang sedap..

endiem said...

a kl citizen..
datanglah lagi..

endiem said...

piewahid..
ada satar , keropok lekor..

endiem said...

relevan..
sesekali..sebelum puasa..

Pak Man laksam said...

Pak Man suka satar Pok Loh......

bai said...

tmpat ni mmg sdap...