Followers

Tuesday, August 4, 2009

Moh Kita ke festa !

Banyak juga pesta yang diadakan di Negeri Pahang. Ada yang menjadi acara tahunan dan ada juga yang datang sekali sekala. Rompin Fest, Pekan Fest dan Karnival Lipis adalah diantara pesta yang menjadi acara tahunan di daerah yang berkenaan. Manakala pesta yang datang sesekali sekala seperti Jom Heboh, Sambutan Hari Pengguna, Hari Peladang, penternak dan nelayan dan lain-lain. Ada juga pesta pesta kecik seperti funfair dan PC fair.

Pengisian kebanyakan pesta ini adalah sama saja seperti jualan , promosi, sukan, sukaneka , sukanrakyat dan hiburan. Berderun derun orang tempatan datang ke pesta yang diadakan sama ada untuk membeli belah dan meramaikan orang. Bagi peniaga peniaga yang meniaga di tapak festa , inilah masanya untuk mendapat duit lebih sikit.

Banyak lagi pesta yang akan diadakan sebelum datangnya bulan puasa seperti Golden Fiesta Sungai Lembing pada 7-9 ogos dan Pekan Fest yang akan berlangsung pada minggu ini. Tapi Karnival KIPSAS dibatalkan pulok.

Musim musim H1N1 ni tok sahlah cari penyakit.

6 comments:

hai said...

dah2 le tu berpesta nye...kipsas pun dah kena tutup sebab H1N1,cikgu anok2 koi pun siap pesan ngan bebudok ni,pakai mask ke sekoloh...setiap ari kuar dah berita orang mati kerana H1N1...koi sembang ngan rhodong koi,bakpe diorang ni asyik buat pesta je,tapi sekolah universiti kena tutup.Buat keje pedooh lalu!!
dia kabor" pesta tu buleh duit..."
koi kata bakpe selsema burung,orang bunuh seme ayam kampung orang..selsema babi tak dengor lagi sekor babi pun kena bunuh,
rhodong koi kabor
"babi tu buleh duit..."!!!.

Hashim Zabidi said...

endeim, salam...
Pesta untuk orang-orang muda. Orang tua tak sajak dah pegi pesta. Tapi kalau tak ada orang tua di pesta, orang-orang muda pulak naik tocang. Mereka tukar budaya. Tiga empat bulan lepas pesta, ada cerita baru. Lapan sembilan bulan kemudian jumpa bayi...

Dekat posa ni, elok berpesta di masjid. Lepas more terus je tarawikh.

endiem said...

hai..
Babi hutan dah banyak keluar..bawak selsema..


Pak Hashim..Wsalam..
Dema tu nak kejar cepat buat pesta sebelum posa..

relevan said...

Ni lagi satu benda unit kwn teruk yg buat kerja..selepas tamat nye pesta..maka unit kome pula berpesta..silap gaya kene ot sampai ke mlm..nasib 31ogos ni jatuh pada bulan posa..kalu tak kome kena berpesta hingga jam 3 pg..he he

endiem said...

relevan..
dah nasib badan nak buat cammana

relevan said...

he he he..